Αποτελεί τμήμα του ευρύτερου οράματος της προόδου να απαλλασσόμαστε σταδιακά από βάρη της καθημερινής μας ζωής, αναθέτοντάς τα σε πιο αυτόνομα και ευφυή αντικείμενα. Ωστόσο, με όσο περισσότερη πληροφορία τα τροφοδοτούμε, τόσο πιο δύσκολη είναι η λήψη αποφάσεων.

Εάν μια «έξυπνη» μηχανή του καφέ γνωρίζει τα καρδιακά προβλήματα του χρήστη της, θα πρέπει να δεχτεί να τον εξυπηρετήσει όταν αυτός το ζητήσει; Το σύστημα θα είναι σχεδιασμένο για να λαμβάνει υπόψη την είσοδο «συγκεκριμένων» στοιχείων, να επεξεργάζεται ένα «συγκεκριμένο» τύπο πληροφοριών κάτω από ένα «συγκεκριμένο» είδος λογικής. Πώς καθορίζονται όλοι αυτοί οι «συγκεκριμένοι» παράγοντες και από ποιον; Πώς θα είναι σε θέση να επιλύσουν προβλήματα αυτά τα αυτόνομα συστήματα χωρίς αντικειμενικές απαντήσεις; Και, επιπλέον, επειδή η φύση της ηθικής είναι πολύ υποκειμενική, πώς θα είναι σε θέση οι μηχανές να ανταποκριθούν σε μια τόσο ευρεία ποικιλία χαρακτήρων, πεποιθήσεων και πολιτισμικού υπόβαθρου;
Το πρότζεκτ Ethical Things (Ηθικά Πράγματα) εξετάζει το πώς ένα πολύ «κοσμικό» αντικείμενο, όπως ένας ανεμιστήρας, ενδέχεται να αντιμετωπίσει περίπλοκα διλήμματα, να μπορεί να εφοδιαστεί με απαντήσεις και να καθορίσει τη συμπεριφορά του απευθυνόμενο σε όσους απασχολούνται σε crowdsourcing.

Εμείς επιλέξαμε, αντί να επικεντρωθούμε στη δημιουργία μιας πολύπλοκης και πιθανώς εσφαλμένης αλγοριθμικής ευφυΐας, να αναθέσουμε σε τρίτους την επιλογή και να επιτρέψουμε στους χρήστες να ρυθμίσουν τις επιλεγμένες ηθικές παραμέτρους για να βρουν το σωστό απομακρυσμένο «ηθικό παράγοντα».

Ο Ματιέ Κερουμπίνι γεννήθηκε το 1984 στην Ελβετία. Τώρα είναι υποψήφιος διδάκτορας στο τμήμα Αλληλεπιδράσεων Design  του Royal College of Arts. Η πρακτική έρευνά του εξετάζει τις επιπτώσεις τεχνητών ηθικών παραγόντων στην οικιακή και καθημερινή ζωή μας, τόσο σήμερα όσο και στο κοντινό μέλλον.

Αποφοίτησε από τη Σχολή Τεχνών και Design της Γενεύης (HEAD), όπου σπούδασε μηχανικός λογισμικού και media design. Δουλειά του έχει  εκτεθεί και παρουσιαστεί διεθνώς, όπως στη Διεθνή Μπιενάλε Design (Γαλλία), στο Resonate (Σερβία), στο Lift China (Κίνα), στο KIBLA Multimedia Center (Σλοβενία), στη FACT Gallery (Αγγλία), ενώ έχει δημοσιευτεί στο BBC, στο WeMakeMoneyNotArt, στο Wired και στο FastCompanymchrbn.net

Σιμόνε Ρεμπαουντένγκο 

Είμαι σχεδιαστής αλληλεπιδράσεων στη Frog της Σαγκάης, όπου σχεδιάζω ψηφιακά, απτά και συμπεριφοριστικά λειτουργικά περιβάλλοντα και βασανίζω πολλά αντικείμενα. Με γοητεύουν τα προϊόντα και οι υπηρεσίες που αλλάζουν, μεγαλώνουν, συμπεριφέρονται και είναι αρκετά έξυπνα ώστε να λαμβάνουν μόνα τους αποφάσεις και να δείχνουν την άποψή τους – αλλά μέχρι εκεί. Η πραγματική μου έρευνα εστιάζει στη διερεύνηση των σχέσεων μεταξύ δικτυωμένων αντικειμένων και στις συνέπειες που μπορεί να προκύψουν κατά την αλληλεπίδραση με τους ανθρώπους.

Γεννήθηκα στο Τορίνο της Ιταλίας το 1986. Ξεκίνησα ως βιομηχανικός σχεδιαστής, αλλά στην πορεία συνειδητοποίησα ότι προτιμούσα τους αισθητήρες από τις καρέκλες. Πήγα στη Σουηδία, ως ερευνητής στο Mobile Life Institute, σχεδιάζοντας εμπειρίες pervasive gaming. Κατόπιν, αποφοίτησα από το Πολυτεχνείο του Delft  στην Ολλανδία, εστιάζοντας σε απτά λειτουργικά περιβάλλοντα, διαδραστικούς χώρους, καθώς και στη γενετική αρχιτεκτονική.

Το 2011, κατά τη διάρκεια της συνεργασίας μου με τον Usman Haque και την Pachube, μία από τις πρώτες πλατφόρμες του Ίντερνετ των Πραγμάτων, προσπάθησα να εγκαταστήσω μια «εθισμένη τοστιέρα» στο γραφείο του πρωθυπουργού της Μεγάλης Βρετανίας. Έκτοτε, έχω δώσει διαλέξεις σχετικά με αυτό στο TEDx, το UX London, το Dconstruct και το SolidCon και τιμήθηκα με δύο βραβεία στα core77 της Δανίας. Δουλειά μου έχει εμφανιστεί σε έντυπα όπως τα FastCompany, Wired και The Atlanticsimonerebaudengo.com

country

Ιταλία

year

2015